Wednesday, February 15, 2012

BAKAL ADIKKU!!....tak ada rezeki....




Comelnyerr.....


Assalamualaikum...
kepada pembaca blog KM,terima kasih kerana meluangkan masa anda membaca entri nie.
Agak-agaknya kenapa ada gambar baby pada entri kali ini???
Hmmmm....kenapa yerr???

Kalau nak tahu aku dengan adik beradik yang lain teringin sangat nak ada adik secomel dan sesihat nie.Almaklumlah asyik main dengan anak jiran kitaorang,Adam dengan Hazim jekan teringin jugak nak ada adik sendiri.Sampai aku pernah bermimpi yang umi aku mengandung!!!Dahsyat2...

Tapi sebabnya adalah kerana.....biar aku cerita...cerciter-cerciter..

Beberapa hari yang lepas umi aku pergi hospital pusrawi untuk buat medical check-up sebab sakit puan.Beberapa jam kemudian kakak dan abah aku balik dari hospital tanpa umi.
Aku tertanya-tanya mana umi???Abah cakap umi kena tahan wad sebab KEGUGURAN!
    WHAT KEGUGURAN???
Bagai nak terkeluar jantung aku dibuatnya.Aku ingat abah bergurau je rupanya memang betul umi keguguran dan doktor sedang cuci darah yang masih bersisa dalam rahim.
Memang tak terlintas dalam fikiran aku yang umi akan hamil lagi tapi semua tu tak mungkin kalau Allah itu berkehendak.Umi ada bagi tahu tak datang bulan nak dekat tiga bulan,bila pergi klinik doktor panel cakap mungkin masalah hormon.Sebab umur umi aku dah mencecah 46 tahun.Umi aku pun tak adalah buat urine test  sebab doktor dah cakap macam tu.Then beberapa hari kemudian umi cakap yang umi dah datang bulan tapi darah mengalir tak berhenti,umi aku pun risaulah sebab umi aku ada talesimia(kurang darah merah).Esoknya umi ,abah dan kakak aku pergi hospital check-up doktor cakap keguguran.Terkejutnya kami mendengar berita itu.Kami langsung tak sangka yang umi aku akan mengandung lagi almaklumlah adik bongsu aku pun dah 15 tahun.Aku tak tahu macam mana nak gambarkan perasaan aku waktu tu.Sedih??entahla...mungkin berita tu terlalu mengejut.
Tapi menurut doktor kandungan tu cakap kandungan umi baru tahap permulaan.Baru segumpal darah mungkin!!Mungkin tak lekat sebab rahim umi aku tak kuat.
Tapi bila berita nie sampai dekat adik beradik umi aku ada jugak yang tergelak sebab terkezut!!!hehe...
Nampaknya belum ada rezeki lagi aku nak dapat adik baru.Insya-Allah kalau ada rezeki mungkin umi akan mengandung lagi tapi aku tak terlalu berharap sangat sebab faktor umur.Umur umi pun dah masuk lingkungan 40-an.Mungkin akan ada komplikasi kalau hamil seusia nie.Kalau amik anak angkat pun okey jugakkan.Hehehe...
Walau apapun aku tetap gembira dan bersyukur meskipun mendapat berita kehamilan dan keguguran umi aku dalam waktu yang sama.Sekurang-kurangnya Allah memberi kami kesempatan untuk mengalami perasaan apabila menerima berita kehamilan umi aku!!!
Alhamdulillah aku dapat juga merasai pengalaman itu walaupun cuma sesaat.
Apa-apa pun thanks kepada sesiapa yang sudi meluangkan masa membaca entri nie yer..
Wassalam...

No comments:

Post a Comment